Rabu, 26 Ogos 2009

PAS kuasai pentas PRK Permatang Pasir,UMNO-BN tak sedar lagi ke?


Ketika sedang enak menikmati juadah berbuka puasa,di bumi Permatang Pasir,Pulau Pinang PAS mengekalkan penguasaan kerusi DUN dengan majoriti 4551 undi. Jika dilihat dari jumlah majoriti,rata-rata media tali barut UMNO-BN mengatakan majoriti kemenangan PAS berjaya dikurangkan. Begitu juga dengan analisis oleh pemerhati politik di ASTRO AWANI yang sibuk mengatakan kemenangan PAS ini bukanlah bermakna PAS/Pakatan Rakyat kukuh,tetapi UMNO yang silap percaturan.Betul ke apa yang dieorang cakap ni?Janganlah sibuk nak mengampu@mengipas kerajaan UMNO-BN..

Permatang Pauh,kena belasah..Kuala Terengganu,terus parah dibelasah.Datang 2 Bukit (Bukit Gantang & Selambau)terus-terusan kena pepah..Batang Ai,kononnya penyelamat maruah mereka.peggggiiii dahhhhh...................
Penanti,awal2 mereka dah menyerah kalah...Datang Manek Urai,walaupun kalah tetap melalak kononnya mereka berjaya 'MENANG DALAM KALAH'.Tak tau ke,kalau kurang 1 undi pun kira kalah la juga..

Tup...Tup....Muncul Permatang Pasir..PAS pukul maut,UMNO-BN masih tak sedar2 lagi..Dalam keadaan macam2 peraturan baru yang ditetapkan oleh SPR yang jelas banyak membantu mereka dari DULU,KINI&SELAMANYA..Namun,perancangan ALLAH adalah sebaik-baik perancangan.Kebenaran berjaya dizahirkan..

Kerajaan UMNO-BN tak sedar lagi ke apa maksud / signal yang diberikan oleh rakyat? Lepas dilanda Tsunami Mac 2008,dengan kekalahan berterusan PRK nampaknya mereka tak faham2@buat2 tak faham.Jelas...Rakyat mahukan perubahan yang lebih baik,yang lebih adil & saksama,yang lebih menjamin kesejahteraan rakyat.
Dalam keadaan PR diasak hari2 oleh media tali barut UMNO-BN, ALHAMDULILLAH..ALLAH tetap memberi kemenangan kepada PR.

Nak komen&ulas banyak2 pun tak guna..masing2 bijak pandai,dah besar panjang..dah boleh fikir baik buruknya. Satu je yang nak diperingatkan kepada UMNO-BN,

TIADA KERAJAAN YANG KEKAL DI DUNIA INI MELAINKAN KERAJAAN ALLAH SWT...

Kalau dah tak mampu & tak reti nak tadbir negara...TURUN!!!!!! Meh bagi PAKATAN RAKYAT ajar cara2 nak tadbir negara...

TAKBIR 3X...ALLAHUAKBAR....

Tiada ulasan: